Thursday, October 30, 2008

Perjuangan baru bermula

Alhamdulillah, setelah sekian lama mencari peluang dan ruang, kini sedikit terbuka peluang tersebut. Setelah berbulan-bulan bertarung nak mulakan perniagaan penternakan ikan keli, hari ini secara rasmi aku akan mencuba penternakan cacing dulu, setelah diperkenalkan oleh kawan aku saudara TAM.

Hanya mereka yang tahu sahaja kenal siapa TAM yang aku maksudkan.

Alhamdulillah juga, jika sebelum ini sibuk nak cari tanah…. Mula-mula nak beli, tak cukup duit nak sewa plak untuk buat keli tu, akhirnya untuk cacing nie, buatlah kat kedai-kedai kosong yang aku sewa di BB.

Semoga percubaan pertama aku ini akan membawa bahagia.

Kepada sahabat-sahabat yang dah Berjaya, mohon tunjuk ajar budak baru yang nak belajar ini. Sekiranya apa peluang lain pun yang mendatangkan rezeki halal, insya-Allah aku minat gak.

Sekian.

No comments: